Volgers

woensdag 27 januari 2016

Flop en 'top'...

Goedemorgen!


Bij Joke zag ik hele mooie kaarten met grote bloemen op haar blog. Die bloemen heb ik ook, dus...een superleuk idee waar ik gelijk mee aan de slag ging.

Toch pakte het bij mij heel anders uit:
* mijn teksten kwamen niet mooi tot zijn recht (te hoog gestempeld)
* mijn bloemen bleken een stuk groter
* én mijn kleurencombi's vond ik niet mooi

Heel jammer, zo mooi als ze bij Joke waren, zo lelijk zou ik bijna zeggen, vond ik mijn eigen kaarten.
Zeg nou zelf:





Maar het bracht me wel op een idee. Rustiger qua kleur en beter voor mijn teksten.
Dus ging ik daags erna opnieuw aan de slag en deze keer was ik wel redelijk tevreden.





Een duidelijk verschil, niet?

Joke, in ieder geval bedankt voor het delen! De credits zijn voor jou!
Misschien kun jij weer verder bouwen op 'mijn idee'?

Fijne dag dames, tot morgen!
Creatieve groetjes, Gaby




44 opmerkingen:

  1. De eerste kaarten zijn niet helemaal een flop hoor... Maar ze zijn niet helemaal in balans ofzo. De andere kaarten zijn erg mooi! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vindt het nogal meevallen hoor, mooi serie Gaby!


    gr.LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De laatste zijn inderdaad het mooist. Maar het gaat er om dat het met liefde is gemaakt toch!?
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Gaby, heel erg mooi! wat een super idee.
    Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allemaal mooi, maar de rustigere geven toch wat meer uitstraling.
    leuk dat je er toch mee door bent gegaan
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de eerste kaarten zal je ook liefhebbers vinden hoor, de ene houdt meer van de 'rustige' zoals je 2de reeks (ik ook) een ander houdt meer van druk!
    Combineer maar rustig verder, wij genieten van je crea's!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De teksten komen idd meer tot hun recht en ze zijn rustiger. Al doende leert men. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. de tweede serie oogt een stuk rustiger en de grote teksten zijn ook mooier..ze zijn wel heel mooi geworden..misschien was het formaat kaart wat te klein ? Joke had ze 12,5 x 12,5 cm..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vind de tweede serie inderdaad wel mooier hij is rustiger en de teksten komen ook beter tot hun recht. Het is wel een hele mooie bloem die je gebruikt hebt.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tweede serie vind ik ook beter past alles beter bij elkaar.Gr.Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a glorious collection of pretty card Gaby, impossible to choose a favourite colourway.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, je je hebt wel een beetje gelijk. Ik vind je 2e serie ook mooier. Maar ik ben wel meteen Joke gaan volgen dus bedankt voor je inspiratie. Soms best lastig om zomaar nieuwe leuke bloggers te vinden. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuke kaartje, echt wat anders.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De eerste serie is ook mooi, maarcin de tweede serie komt de tekst erg goed uit.
    Bedankt voor de leuke ideeën die je steeds laat zien!
    Groetjes van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo liebe Gabi...
    ... deine Blumenkarten sind allesamt ne wucht.. zauberhaft sehen die aus und ne tolle Idee mit der dicken Blüte...
    Ganz lieben Gruß von Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die vielen Blüten machen richtig gute Laune.
    Viele Grüße
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och Gaby, we hebben allemaal wel eens een dag dat je kaart wat minder is. Het ziet er toch niet gek uit. Idd een beetje jammer van de tekst bi de bovenste kaarten. De onderste kaarten zien er toch wel goed uit hoor!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toch een leuke serie kaartjes Gaby...en ja inderdaad bij de bovenste valt de teks een beetje weg onder die grote bloem...Maar ik vind het toch weer knap gedaan ..

    groetjes en nog een fijne woensdag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even bij Joke gekeken en inderdaad er zit wel een verschil, maar toch vind ik er echt wel een aantal mooie tussen zitten.
    Dus ik vind ze toch geslaagd!!!!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, die kwamen mooi van pas. Jouw serie is ook leuk geworden, ook al ben je zelf niet zo tevreden. Het zijn fleurige en vrolijke kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Gaby,

    Niet zo negatief denken, ze zijn toch mooi geslaagd... Heel iets anders na het KKT dat ik net ben gaan bezoeken, lekker fleurig...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A very beautiful selection of flowers! I love them! xoxo Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi die grote bloemen, echte blikvangers op je kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Gaby,

    Ik vind inderdaad de bovenste serie wel druk. De onderste serie vind ik mooier! Mooie bloemen gebruikt!

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit vraagt gewoon om de zon! en de lente etc... zeker met dit rot weer buiten... Je bloemenkaarten fleuren mij op Gaby! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gorgeous cards Gaby, I love those big flowers :o)
    Hugs
    Tracey
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. het zijn hele leuke kaarten Gaby ik vind niet alle kleurencombi mooi, maar andere juist wel.
    de rode kaart vind ik het mooiste had alleen de rode bloem bovenop gedaan zodat je die zag. maar dat ben ik.

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Gaby ik denk dat je met de eerste serie een hoop mensen blij maakt ;) De tweede serie vind ik wel mooier :) Kleurig en fleurig!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is bij de eerste reeks inderdaad jammer van de tekst op sommige kaarten, maar ik vind wel dat je erg streng bent voor jezelf !
    De tweede reeks vind ik ook erg mooi !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Gaby,
    welch eine Blütenpracht; ich finde beide Serien genial!
    Die Idee mit dem Knopf in der Mitte ist super.
    Ganz ♥liche Grüße
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is een heel fleurige serie geworden! Bij de eerste kaartjes valt inderdaad net teveel weg, maar je wordt er vrolijk van!
    Ik heb net geprobeerd jouw website te openen, maar ik kom er niet op.. Ik heb een stapeltje kaartjes met enveloppen liggen waar ik niet meer mee doe, kan ik je daar blij mee maken? Je mag me mailen: y_vanbruggen@hotmail.com
    Fijne avond! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De 1e serie is echt niet lelijk hoor, gewoon er mee doorgaan. Maar moet wel zeggen dat de 2e serie wel mooier is ;)
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow so viele wunderschöne Blumenkarten hast du gestaltet. Sie gefallen mir sehr gut. Ganz liebe Grüße Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Gaby,
    mir gefallen deine Karten sehr, Daumen hoch.
    L.G.KarinNettchen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuke en vrolijke kaartjes !!!
    Groetjes,
    Elfje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige kaarten met de grote bloemen. De eerste serie is naar mijn smaak wat te druk en jammer van de tekst. Maar de tweede serie vind ik erg mooi.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Goh, ik vind die eerst juist wel mooi hoor.... Maar zoveel mensen, zoveel smaken hé?! Eigenlijk kom ik veel te weinig bij je kijken.... Wat maak je toch veel kaarten zeg, super tof! Zeker omdat het voor zo'n super goed doel is! Ik heb weer heerlijk even rond geneusd op je blog :) Liefs Lotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie series Gaby - de 1ste valt inderdaad de tekst een beetje in het niet en in de 2de komt de tekst meer tot zijn recht en zijn wat rustiger.
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben het met je eens, vind de 2e serie ook mooier. Maar er zullen vast mensen zijn die voor de felgekleurde kaarten vallen, smaken verschillen nu eenmaal. Je hebt nu dus voor ieder wat wils, haha. Hartstikke leuk dus! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi hoi Gaby,
    ik vind beide series mooi,
    het heeft allebei mooie details!
    prachtig met zo'n mooie bloem!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Soms is het proberen...en opnieuw proberen. Heb ik ook wel eens. Zit het in mijn hoofd en pakt het toch anders uit. Ik vind ze prachtig en weet je ....de ontvanger is altijd blij met een eigen gemaakt kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jou kaartjies is almal mooi, Gaby!!!! Dit is altyd lekker om so met 'n idee te speel, ne!!! Ek hou van die sterk kleure van die eerste kaartjies en die sagter kleure op die tweede stel is pragtig!!! Dit lyk almal baie mooi!!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen