Volgers

maandag 20 oktober 2014

10-jaren plan...

Goedemorgen!!!


Dit weekend weer een aantal nieuwe volgers erbij, heel hartelijk welkom en gesellie dat jullie mee komen kijken...:-)

Voor vandaag iets heel anders...
In het najaar/tegen de winter aan, wil ik wel eens wat anders doen als kaartjes maken. Vorig jaar had ik de brei-tik...de een na de andere sjaal werd gebreid.

Nu wil ik graag gaan haken, een leuk olifantje of girafje lijkt me leuk om te doen, maar...

Ik ben al jaren met een borduurwerk bezig, en nu had ik mezelf gestraft: je mag gaan haken, als het borduurpatroon af is. Dat is écht een straf, ik heb de hele week geen kaartjes gemaakt en alleen maar geborduurd in mijn vrije uurtjes. 

En...het is af (jippie!)...in die zin, het patroon zit er eindelijk volledig in, ik ben nu met de contouren bezig (het ergste om te doen, vind ik...). Eindelijk na 5 jaar, komt er schot in de zaak.

Maar goed, mijn kaarten, klanten en bestellingen gaan altijd voor. Dus ik borduurde soms maar een uurtje, dan weer een week, dan weer maanden niets en zo verder. 

Vandaag wil ik jullie het resultaat tot nu toe laten zien, ik ben er best wel een beetje trots op, eerlijk gezegd...
Nu nog de 'puntjes op de i' zetten, wassen, spannen en inlijsten. 
Het plekje is er al voor vrij gemaakt, dus nu moet ik wel door, haha!

(Afmeting 40 x 30)

Ik hoop dat het goed te zien is, kreeg het niet helemaal goed op de foto.

Heel benieuwd wat jullie hiervan vinden...

Morgen ben ik er weer met een challenge-item, woensdag ook weer even iets heel anders, donderdag én vrijdag Kerst en zaterdag met een cadeau-enveloppie.
Dus weer heel wat te kijken, ik zie je!

Bedankt weer voor het langskomen, fijne dag en tot morgen!
Creatieve groetjes, Gaby


35 opmerkingen:

  1. Wat een leuk borduurwerk Gaby! Ik ben dol op borduren en heb 's avonds altijd een werk bij de hand want ik kan niet stilzitten. En het is zo ongezellig om alleen boven in mijn hobbykamer te zitten knutselen, dus borduren is voor beneden! Ik heb er ca. 8 klaar liggen van dezelfde afmetingen als jouw werk, dus ik weet hoeveel tijd erin gaat zitten. Maar ik geniet van het resultaat!!
    Succes verder met alles,
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gaby,
    Het ziet er prachtig uit en inderdaad heel veel werk, ik heb het ook veel gedaan, maar helaas gaat dat nu niet meer..ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal AF is !!
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je toch doorgezet hebt, Gaby. Wat zal je trots op jezelf en je borduurwerk zijn. En als het straks helemaal gespannen en ingelijst is, wauw.....prachtig, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Dat is inderdaad heel veel werk,
    en nu maar snel naar de wolhal voor haakgaren succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig en zo'n leuke tekst!!
    Heb vroeger ook wat afgeborduurd!
    Een fijne week,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er zo ook al goed uit. Als het helemaal af is, is tie vast prachtig.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,

    Heel mooi, Gaby. Ik heb ook nog een borduurlapje in de kast liggen die maar niet afgeraakt, hahaha.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig en gezellig borduurwerk ...
    Afwerken is de boodschap ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar het is wel erg mooi! Dan kan je nu lekker haken.

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je borduurwerk ziet er erg goed uit, kan me voorstellen dat het veel werk was!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, wat schitterend!!! Ik zou willen dat ik wat verloren uurtjes zou hebben, dan kon ik ook verder met mijn borduurwerk, LOL. Maar daar moet je toch goed licht voor hebben en je gedachten erbij is ook wel makkelijk ;-)

    Komen er deze week nog kaartjes voorbij? Daar was toch zeker geen tijd voor dan hé!? .....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend borduurwerk Gaby en ik geloof best dat het ontzetten veel werk is, toch volgehouden en het resultaat is echt helemaal super.
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi borduurwerk ,ja het afwerken er van is veel werk,
    Maar het maakt het wel af toch.
    liefs Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. PRACHTIG borduurwerk Gaby... heel leuk met die beertjes ...en als het helemaal af is en ingelijst zal het zeker een pronkstuk in huis zijn....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig borduurwerk en wat een grote zeg... Ik ben zelf bezig voor m'n zusje twee baby voetjes in een hand te borduren voor als haar baby geboren wordt. Mijn moeder deed dat voor mijn kinderen, dus doe ik het voor die van haar. Moet nog wel wat, maar ik hoop het dit jaar af te krijgen... anders krijg ik boze gezichten :) Dat is mijn stok achter de deur anders is het voor mij ook een 10 jaren plan hahaha.
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het is prachtig geborduurd Gaby. super mooi gedaan.
    ben benieuwd als het ingelijst is.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat Bere goed Gaby dat je dit pronkstuk af gemaakt hebt,toppie hoor.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een werk! je mag trots op jezelf zijn. Ik kan niet eens een knoop aan een broek naaien, laat staan borduren.
    10/10, een bank vooruit en een kus van de juffrouw

    Grtjs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW! Das ist ja ein richtiges Kunstwerk geworden, so wundervoll! Da hat sich die Arbeit auf jeden Fall gelohnt.
    Viele Grüße
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Gaby,
    wat een prachtig borduurwerk ! En ook wel heel slim gedaan om jezelf op te leggen om het eerst af te maken voor je iets anders mag doen, haha, slim gedaan !
    Lieve groetjes van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een klus maar het wordt echt supermooi!
    Nog even doorzetten en dan lekker aan de haak.

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi gedaan wat een werk ik begrijp best dat dit een jaren plan was.
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Gaby,
    vind het prachtig!!
    Ik zelf had een aantal jaren gelden ook een groot schilderij geborduurd, ook toevallig met beren erop. Maar wel anders van kleur.
    Het was ook een tien jaren plan!!! Ik heb het wel bij een lijstenmakerij in laten lijsten. Want zelf lukt dat niet zo goed en mooi, kan jij dit zelf wel mooi?
    Ik had een poging gedaan met een klein schilderij maar werd niets!
    Mijn complimenten Gaby! Erg mooi!!!!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een staaltje van de aanhouder wint Gaby. Geloof heel graag dat dit een mega-klus is geweest maar het ziet er beeldig uit....laats staan al het straks is ingelijst!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat goed van je zeg om dat borduurwerk af te maken. Ja soms zijn we met teveel dingen bezig geloof ik, maar het is zo leuk hé om zoveel mooie dingen te maken! groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. pff wat een werk en uren zitten hier in. Soms moet je keuze's maken hé anders komt het nooit af. Maar het resultaat mag er zeker zijn, mooi hoor.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. This is so beautiful Gaby, you are multi talented
    Kevin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi Gaby,
    dat is wel een goeie om jezelf een beloning in het vooruitzicht te stellen. ZO zie je maar dat het dan af komt. Ik kan het niet goed zien, maar misschien laat je ons het eindresultaat nog eens zien....
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig borduurwerk. Heb ik in het verleden ook heel veel gedaan maar staat nu op een heel laag pitje. Ben meer van de kaartjes en het haken momenteel.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen

  30. Schitterend Gaby, ik ben ook gek op borduren, heb hele grote werken geborduurd,
    ben er ongeveer zo'n 10 maanden mee bezig met één. Maar heb al bijna 3 jaar niks meer gedaan, ik vind het zelf zo zonde, maar ik vind kaartjes maken en haken ook zo leuk, dus ook mijn borduurwerken blijven liggen :(

    Maar wowwww echt heel erg mooi vind ik dit zeg, toppie gemaakt, en je mag
    trots op jezelf zijn dat het af is ☺

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Gaby
    Borduren is veel werk, maar als het af is heb je ook wat, ik heb de foto even vergroot, ik vind het een kunstwerkje, ik hoop dat je het ons ook nog laat zien als het helemaal af is en opgehangen kan worden.
    Lieve groetjes, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Gaby,
    Ik hou ook van borduren maar dat zijn inderdaad meerjaren-plannnen. Goed dat je dit borduurwerk toch hebt afgemaakt tussen je andere drukke werkzaamheden door, groetjes, Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tjonge Gaby, dat is inderdaad een heel werk. Maar het is mooi geworden. Goed van je dat je het hebt afgemaakt. Ik denk dat dat het "nadeel" is wanneer je veel dingen leuk vind en ook met veel verschillende dingen bezig bent. Er blijft dan wel eens wat liggen dat nog niet af is (bij mij tenminste, zoals een beer die nog niet af is)
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Gaby,
    wat een prachtig borduurwerkje daar heb je werk aan gehad maar hij is super mooi
    liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen