Volgers

vrijdag 11 april 2014

Twee klassiekers...

Een stralende ochtend freubelland!

Hier ben ik weer: vandaag met 2 verjaardagskaarten mannen. Deze kaarten heb ik in opdracht gemaakt.
De kaartjes moesten niet al te druk zijn, eentje voor een 'jongeman' die van auto's houdt, de tweede een verzorgend kaartje in de stijl van geurtjes, overhemdjes en dat soort dingen. 

Dus ging ik op zoek in mijn vele klappers naar de juiste plaatjes.

Voor de eerste kaart vond ik dit wel een aardig plaatje: een auto vol met cadeaus. Hoe toepasselijk kan het zijn.

 

Niet al te druk, maar ik kwam er ook eigenlijk niet goed mee weg. Een gekleurde achtergrond (met streepjes in de kleuren van de cadeaus) werd het begin van deze kaart. Na veel gepuzzel heb ik er toch maar voor gekozen om een stansje te gebruiken. Daar ik met leeg-ruimte bleef zitten, heb ik ervoor gekozen om de tekst Hoera erbij te doen en 2 ballonnetjes om het geheel een feestelijk effect te geven. 

Niet zo zeer mijn eigen smaak kaart, maar enigszins toch rustig te noemen.


Het tweede kaartje moest voorzien zijn van de tekst: lieve groet. Ook hier weer een tijdje zitten puzzelen, het achtergronddessin had ik snel gevonden daar dit terugkomt in de stropdas. Dus dat vond ik er wel aardig bij passen. Maar als ik deze zou gebruiken, zou mijn tekst weer in het niet vallen. Dus kwam er ook hier toch een stansje als achtergrond en hierin paste de tekst precies. De knopen en het gestrikte touw geven de kaart enigszins nog een stoere uitstraling.

Twee klassiekers dus...maar van tijd tot tijd toch ook wel weer eens leuk om te maken. 

Ik ga nog even het een en ander doen alvorens ik strakjes lekker aan de freubel ga. Ben met leuke kaartjes bezig, je zult ze snel zien...!

Goed weekend!

Creatieve groetjes, Gaby



2 opmerkingen:

  1. Nou jouw smaak misschien wat te rustig, maar ik vind ze heel erg mooi en de bovenste is echt mijn favoriet!

    Fijn weekend!

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen